-
Değer oluşturma mimarları olarak çalışanlar
Yalın Endüstri 4.0
Endüstri 4.0 insanların proseslerin genelindeki rolünü değiştirmektedir. İçerisinde teşhir fabrikasındaki proseslerinde birlikte gerçekleştiği yeni çalışma alanları oluşturulmaktadır. Bu sayede insanlar ve robotlar birlikte çalışarak proses yoğunluğu her zaman sağlanmakta ve her iki taraf artan şekilde tek bir ekip oluşturmaya teşvik edilmektedir.
Endüstri 4.0 son iki yılda Almanya'nın umut ışığı olmuştur. Projenin yeniden uyarlanması sürecinde politik önemli konuşmaların, ilke ve tanımların ötesine geçilmesine ve özellikle temettü veren gerçek üretim senaryolarında vizyonların fizibilitesi ve uygulanabilirliğine dair kanıtların görülmesine yönelik çağrılar artmaktadır.
Aynı zamanda Endüstri 4.0'ın insanlar üzerine daha fazla odaklanmasına yönelik çağrılar da yükselmiştir. Bu iki eleman, insanlar ile makineler arasındaki uygulanabilir ve değer odaklı "Yalın" Endüstri 4.0 konseptleri temelinde uyumlu hale getirilebilir.
Sadece yeni teknolojiden daha fazlası! İnsan boyutunu anahtar etken olduğu yeni üretim
Buradaki bir husus özellikle önemlidir - teknoloji tek başına Endüstri 4.0'ın sonu değil ancak temelidir. Gelecekte gerçek ve sanal dünyalar birleşecek ve birbiriyle tam bir network içerisinde olacaktır. Bu gelişim tamamen yeni üretim ve işbirliği şekillerini mümkün kılacaktır.
Bu yaklaşımda yeni olan şey, sadece birbirleriyle haberleşen makineler ve entegre sistemler olmamasıdır. Endüstri 4.0'da tüm sistemler arasında akıllı bir network kurulacaktır ve aynı zamanda üretilen ürünlerle (doğal olarak insanlarla) gerçek zamanlı bilgi alışverişi olacaktır.
"Yalın Endüstri 4.0", Endüstri 4.0'ın "yeni" konseptlerini oluşturulan yalın yönetim ilkeleriyle birleştirecek ve böylelikle insanlara ve onların değer oluşturmasına odaklanarak insanlar, makineler ve ürünler arasında yeni bir işbirliğini mümkün kılacaktır.
Peki geleceğin yeni üretim şekilleri / fabrikası hakkında bu kadar kapsamlı düşünmenin sonucunda ne olacak? Her şey değil ancak çok fazla şey değişecek. Tıpkı daha önce de olduğu gibi, şirketlerin gelecekte de güçlü bir temele ihtiyaçları olacak. Bununla birlikte Endüstri 4.0 ve dahil olduğu her şey ancak tüm proseslerde arızasız, problemsiz otomasyona sahip olmamız ve yüksek seviyelerde elverişlilik elde etmek için bunu kullanmamız halinde gerçek manada hayata geçirilebilecektir.
Şirketlerin ödevlerini yapmaları gereken yer burasıdır. Ağa yayılmış bir fabrikadaki çok sayıdaki bağımlı değişken sebebiyle bu büyük bir başarıdır. Bu nedenle değer oluşturma, değer-akışı oryantasyonu, arıza ve hataları engelleme ve etkin liderlikle ilgili koyulan mihenk taşlarının akıllı otomasyon çözümleriyle güçlendirilmesi ve iyileştirilmesi gerekmektedir. Burada aşılması gereken zorluk insanların, teknolojinin ve IT'nin çalışma ortamında akıllıca, optimum değer oluşumu sağlanacak şekilde birleştirilmesidir.
İnsanlar ve Endüstri 4.0'da çalışma açısından bu ne anlama geliyor?
İnsanların operasyonların kalbinde olduğu bu Endüstri 4.0 senaryoları çalışanlar için kalite açısından iyileşmeyi temsil etmektedir:
- Mobil montaj yardımcısı bir CPS haline gelmekte ve tüm sipariş verilerinin sorumluluğunu almaktadır.
- Çalışanlara faaliyetlerini yürütmelerinde destek sağlanmakta / anahtar öneme sahip bilgiler onlara aktarılmaktadır (arttırılmış gerçeklik).
- Çalışanlar sadece montaj işçilerinden ağ şeklinde birbirine bağlı üretim elemanlarının kontrolörlerine ve düzenleyicilerine evrilmektedir.
- Yenilikçi IT-tabanlı destek sistemleri yaratıcılık ve öğrenmeyi teşvik etmektedir.
- Çalışanların kabul, performans, gelişim, sağlık ve iyi hallerini destekleyen bir iş akışı.
İnsanlar ile makineler arasında yeni bir işbirliği.
Bu sayede insanlar ve robotlar birlikte çalışarak proses yoğunluğu her zaman sağlanmakta ve her iki taraf artan şekilde tek bir ekip oluşturmaya teşvik edilmektedir. Vücut hareketlerini tanıma fonksiyonu insan-robot işbirliğinde sezgisel operasyon için tamamen yeni fırsatlar ortaya çıkarmaktadır. İnsanlar duruma bağlı olarak bir prosesin ilerlemesini etkilemek için basit vücut hareketlerini kullanabilecektir.
Robotun program sekansı da böylece dokunma, baskı veya hareket yoluyla sadece vücut hareketleriyle etkilenebilecektir. Operatör robotun çok sayıdaki depolama tesislerinden toplayarak montajını yapacağı muhtelif parçaları talep edebilmektedir. Bu nedenle görevler insanlar ile makineler arasında uygun şekilde paylaşılarak insanlar bilişsel yetenekleri gerektiren görevleri gerçekleştirecektir.
Örneğin robot, ergonomik olarak optimum bir prosesteki kalite kontrolü için parçaları fabrikadaki operatöre götürebilecektir. Araştırma kampüsündeki sistem bu vizyonun yakında gerçeğe dönüşeceğini göstermektedir. Mobil destek sistemleri vücut hareketi tanıma özelliği kullanılarak temassız şekilde kontrol edilebilecek ve insanlara hemen etraflarındaki çalışma ortamlarında destek sağlayacaktır.