-
Daha büyük redüktörler ile üstün işletme güvenliği
Germersheim'daki Ren Nehri üzerindeki limanda bulunan gezer vinç iki adet endüstriyel redüktör, SEW-EURODRIVE tahrik bileşenleri sayesinde maksimum işletme güvenliği
Germersheim'daki gezer vincin üreticisi işletme güvenliği açısından vinç konstrüksiyonunda liderdir. Şirketin felsefesi sadece asgari teknik gereksinimleri karşılayan bir şey inşa etmek değildir. Hedefleri daha ziyade yeterli yedeğe sahip sağlam bir son ürün temin etmektir.
Vinç üreticisinin genel merkezi Ren'den çok da uzak olmayan Speyer'de bulunmaktadır. Bu da vinçlerin gemiyle yüklenmesini ve nakledilmesini kolaylaştırmaktadır. Bir vinci üretmek yaklaşık bir yıl sürmektedir. Buna planlama, metal konstrüksiyon, elektrikli ekipmanın kurulması, montaj, devreye alma ve Alman teknik kontrol kurulu olan TÜV'ün onayını alma dahildir.
Güvenilir konteyner taşımaya yönelik artan talep sebebiyle kullandıkları tüm bileşenlerin kusursuz ve güvenilir biçimde çalışmasını sağlamak büyük öneme sahiptir.
Yani üretici sadece tahrik ünitelerinin güvenilir şekilde çalışmasından sorumlu değildir. Bu tip bir dayanıklı vinç için gerekli servis performansına yönelik problemsiz proje planlaması de önemli rol oynamaktadır.
Konteyner taşımacılığı için maksimum işletme güvenliği ve performansı
Germersheim limanında işletilen gezer vincin uzunluğu 126 m, ağırlığı 680 ton olup 65 ton yük kaldırma kapasitesine sahiptir. Böylesine sağlam bir makine mühendisliği teknolojisi örneği aynı zamanda kaldırma düzeneği için sağlam ve güçlü tahrik üniteleri gerektirmektedir. İki adet downstream X3FS250/B serisi endüstriyel redüktörlü iki adet AC 960 V motor tahrik ünitesini teşkil etmektedir. Vincin kas gücünü bunlar sağlamaktadır. Bu sayede kaldırma düzeneğinin 80m/dak. hıza kadar hareket etmesi mümkün olmaktadır. İki redüktörden her birinin anma çıkışı 477 kW ve anma torku 175 kNm'dir. Redüktör kaldırma tamburuna bir pim kapliniyle bağlıdır. Bunun montaj ve teslimatı SEW-EURODRIVE tarafından yapılmaktadır.
Diğer SEW-EURODRIVE bileşenleri etkin nakliyeyi sağlamaktadır.
Makine kabini kamyon ve trenlere düzgün yükleme yapabilmek için 280 derece dönebilmektedir. Hareketli, döner bir tertibatın üzerine monte edilmesinin sebebi budur. Speyer'li vinç üreticisi anma çıkışı 7.5 Kw olan 2 adet K107 model helis-konik dişli redüktörlü motorda karar kılmıştır. Motorlar takviyeli yalıtıma sahiptir ve ısıtıcı şerit, sıcaklık sensörü ve frenle donatılmıştır. Santraldan gelen troley ve gezer vincin üstündeki e-konteyner için 37 kW anma gücüne sahip dört adet KT127 model helis-konik dişli redüktörlü motor kullanılmıştır. Hareket tahriklerinde patentli SEW-EURODRIVE TorqLOC® delik mil bağlantı sistemine sahip delik mil bulunmaktadır. Bu kaygan kenetleme bağlantısı mükemmel tolerans aralığına sahiptir ve aynı zamanda kolaylıkla sökülebilmektedir. Bu da onu anahtarlar veya sıkma bilezikler gibi geleneksel bağlantı yöntemlerine servisi kolay bir alternatif haline getirmektedir. Hareketli tahrikler için üretici, her biri 22 kilovat güç üreten 24 adet KT127 helis-konik dişli redüktörlü motor kullanmıştır. Tahrik ünitelerinin dört tanesine aynı zamanda EV1C enkoder de takılmıştır. Bunlar gezer vincin hareket mesafesini ve açısını ölçmektedir. Çevirici kontrol ünitesi, ölçülen bu değerleri işleme almaktadır. Vinç operatörü konteynerleri daha iyi görebilmek için kabinini geriye ve ileriye hareket ettirebilmektedir. Kabinde kullanılan hareket tahrik merkezi olmayan bir redüktör motor olup MOVIMOT® serisi frekans çeviriciye sahiptir.