Depolama yoğunluğu ve taşıma kapasitesi antrepo operatörleri için iki temel gereksinimdir. Yeni tasarım daha hafif Winkel istif vinçler sağlamış, tamponlara olan ihtiyacı ortadan kaldırmış ve daha kısa yaklaşma mesafeleri sağlamıştır.
Depolama yoğunluğu ve taşıma kapasitesi antrepo operatörleri için iki temel gereksinimdir. Yeni tasarım daha hafif Winkel istif vinçler sağlamış, tamponlara olan ihtiyacı ortadan kaldırmış ve daha kısa yaklaşma mesafeleri sağlamıştır.
Winkel GmbH intra-lojistik sistem entegratörleri tedarik etmektedir ve 30 yıldan uzun sanayi tipi doğrusal teknolojileri alanında faaliyet göstermektedir. Şirketin Illingen, Württemberg'deki çalışanları istif vinçlerinin tasarımı ve montajı konusunda kapsamlı deneyime sahiptir. Güvenlik bileşenlerimiz ve modern tahrik teknolojimiz Winkel'in SRS için yenilikçi bir konsept geliştirmesine katkıda bulunmuştur. Bu yeni konsept müşterinin çok daha iyi yaklaşma mesafeleri, daha yüksek direk sertlik ve azalmış kütle elde etmesine imkan vermiştir. Bunun doğal bir sonucu olarak daha düşük enerji gereksinimi ortaya çıkmıştır.
Depolama yoğunluğu ve taşıma kapasitesi antrepo operatörleri için iki temel gereksinimdir. İstif vinçleri sıklıkla tahrik kuvvetini sürtünme bağlantısı ile raya aktaran iki motorla tahriklenmektedir. Bu durum sürtünme teması esnasında tahrik silindirleri kaydıkça aşınmanın kaçınılmaz olduğu anlamına gelmektedir. Forkliftin pozisyonuna bağlı olarak SRS yükünün ağırlık merkezi direğin altında, ortasında veya en kötü durumda üstündedir. Bu durumda hızlanma süreçlerinde sarkaç osilasyonları ortaya çıkmaktadır.
Konvansiyonel tahrik konseptleri bu osilasyonları dengelemek için motor kullanmaktadır. Yani maksimum defleksiyon için tahrik ünitesinin özel tasarlanması gerekmektedir. Proje planlaması açısından bu redüktörlü motorlar ve frekans çeviriciler için %25 ile %30 arasında daha fazla tahrik gücü anlamına gelmekte olup bunun sonucunda daha yüksek satın alma maliyetleri ortaya çıkmaktadır.
Winkel Colibri SRS'si için farklı bir yaklaşım benimsemiştir. Bu yeni tahrik konseptinde, direğin üstü ve altı bir dişli çark ve dişli çubuk aracılığıyla bir kardan mili tarafından pozitif olarak tahriklenmektedir. Bu sayede koruma iki katına çıkmakta ve daha iyi deformasyon değerleri elde edilmektedir. Bu tahrik çözümü için maksimum en kötü durum yükü direğin merkezindedir. Yani ay yük koşulları için kaldıraç kolunun yükü yarı yarıya ve bükme momenti üç çeyrek kadar azalmaktadır. Bükülme 16 kat azalmakta olup, bu durum osilasyonu temsil etmektedir. Böylece SRS yapısının çok daha hafif ve sert olmasına imkan verilmektedir. Aynı zamanda daha düşük akım tüketimi olan tahrik ünitelerinin kullanılabilmesine imkan verilmektedir.
Winkel hareket tahriki için F87CM112H redüktörlü motorumuzu ve MOVIAXIS® MXA81A çok eksenli servo sürücümüzü kullanmaktadır.
Konvansiyonel istif vinçleri hidrolik koridor sonu tamponları kullanmaktadır. Bunun için yaklaşma mesafesi, yani rack ile binanın duvarı arasındaki yatay tampon alanı gerekmektedir. Duvara uzaklık tamponun uzunluğuna bağlı olarak değişmektedir. Yeni tahrik konseptindeki Winkel/SEW-EURODRIVE güvenlik teknolojisi daha iyi yaklaşma mesafelerine izin vermektedir. Bu sayede hidrolik tampon ortadan kalmakta ve pist sonu emniyet alanı kaldırılmaktadır. Tahrik teknolojisinden tamamen bağımsız şekilde işlemektedir.
UCS12B MOVISAFE® güvenlik monitörü mutlak enkoder sinyallerini değerlendirmektedir. Aynı zamanda faaliyet hareket eğrisini denetlemekte ve güvenlik sınırlı pozisyonlara (SLP) harekete izin vermektedir. Sistem düzenli aralıklarla fonksiyonel fren testi gerçekleştirmektedir. Güvenlik freni sistemi EN ISO 13489-1'de tanımlanan "d" performans seviyesinin gereksinimlerini karşılamaktadır. Bu çözüm ve çözümün standarda uygunluğu bağımsız bir test merkezi olan TÜV Südwest tarafından belgelenmiştir.
İstif vincinin, yük taşıma cihazıyla birlikte son kompartmana ulaşmak için koridorun hafif dışına çıkması gerekmektedir. Bunun için rayın racktan dışarı hafif çıkıntı oluşturması gerekmektedir. Destek aracı olarak üst yapının gerekme sebebi budur. Bu yeni tahrik konseptinde Winkel SRS daha kısadır yani daha kısa üst yapıya ve hatta herhangi bir üst yapı olmamasına imkan vermektedir.
Müşteri talebi
Daha iyi yaklaşım mesafeleri, azalmış kütle ve enerji tasarrufu Winkel için olmazsa olmazdı. İstif vincinin daha hafif olması ve tampon gereksinimini ortadan kaldırması gerekiyordu.
Çözümümüz
Winkel'in küçük parçalı SRS için yeni konseptiyle ilgili tahrik ve güvenlik teknolojimiz konvansiyonel istif vinçleriyle karşılaştırıldığında %10-%35 arasında kütle azalmasının yanında daha az enerji gereksinimi sağlamıştır. Bu sayede alandan tasarruf edilmiştir. Bu alan tasarrufu mallar için daha fazla alan açmıştır. Hafif tasarımı sayesinde Colibri SRS daha iyi dinamiklere ve daha yüksek elleçleme oranına ulaşabilmektedir. Ortaya çıkan depolama yoğunluğu konvansiyonel çözümlerden %8-%15 daha yüksektir. Depo operatörünün SRS, racklar, gelen mal alanı ve IT maliyetleri daha düşük olmaktadır.
Belirli bir uygulama hakkında tavsiyeye mi ihtiyaç duyuyorsunuz? Sorularınızı mesaj olarak bize göndermeniz yeterlidir.
Bizimle irtibata geçin.