Lastik üretimi için tahrik çözümleri

Araç ve yolu birbirine bağlayan şey lastiklerdir ve bu, onları bir arabanın ya da uçağın güvenliği bakımından en temel şey yapar. Bu önemi lastik üretim sürecinin karmaşık ve zaman alan bir süreç olmasından anlayabilirsiniz. Lastik üretim süreçlerinin sorunsuz ve güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için sağlam ve akıllı tahrik çözümlerine ihtiyaç vardır. Bu sürecin güvenirliliğinin önemini, yüksek kalite ve enerji bakımından verimli tahrik ve kontrol teknolojisi ihtiyacını biz anlıyoruz.

T
  • Karıştırıcı
  • Ekstrüder
  • Ekstrüder soğutma hattı – aşağıya giden / Downstream
  • Sac çekirdek sarım makinesi / Core winder
  • Calender / cap-strip sistem
  • Kesme makinesi
  • Lastik yapım makinesi
  • Sıcak pres (mekanik)
  • Denetleme tesisleri
  • Kartezyen robot / Gantry robot
  • Makaralı konveyörler / taşıma teknolojisi ile malzeme bir
  • Pişirilmeye hazır lastiklerin sıcak prese taşıması

Karıştırıcı

Karıştırıcı

Lastikler ve/veya bazı özel lastikler belirli özelliklere sahip olmak zorunda olduğu için lastik üreticileri çeşitli kauçuk karışımları kullanır. Bu istenilen özellikleri elde etmek için doğal ve sentetik kauçuk dışında karışım içerisine farklı malzemeler ve katkı malzemeleri de girer. Tek bir lastik karışımı içerisinde 45 farklı ana malzeme bulunabilir. Bir çeşit yoğurma makinesi yani karıştırıcı içerisinde basınç ve sıcaklık ile bu karışım elde edilir. Burada elde edilen karışım ekstrüder yardımı ile uzun bir boru biçiminde çıktıktan sonra soğutulur ve diğer işlemler için ara istasyonlarda bekletilir.

SEW EURODRIVE özel redüktör üniteleri burada devreye girer.

Avantajlarınız:

  • Müşteriye özel çözüm: Bireysel ve sağlam redüktör üniteleri, örneğin: servis durumlarında yedek redüktör ünitesi olarak
  • Geniş seçenek imkânları ve esneklik: çok milli giriş ve çıkış, bireysel çelik kaynaklı gövde tasarımı ve özel redüktör dişlileri ve daha fazlası…
  • Uygulamaya özel uzmanlar tarafından projelendirme ve tasarlama

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Ekstrüder

Ekstrüder

Ekstrüder, karıştırıcıdan plastik durumunda çıkan kauçuk bantları salyangoz presin içine çeker. Bu pres, kauçuk bantları sonsuz şeritlere dönüştürür.

SEW EURODRIVE helis dişli ya da konik dişli X serisi redüktör üniteleri ekstrüder tasarımında burada kullanılır.

Avantajlarınız:

  • Ekstrüder özel çözümleriniz
  • Sağlam ve hassas kademeli güçlü redüktör üniteleri ile (23 boyut 6,8kNm’den 475kNm’ye kadar tork aralığı ile)
  • Geniş seçenek imkanı: soğutma, sızdırmazlık sistemi, motor bağlantısı ve daha fazlası
  • Müşteriye özel redüktör ünitelerin makine arayüz bağlantıları

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Ekstrüder soğutma hattı – aşağıya giden / Downstream

Ekstrüder soğutma hattı – aşağıya giden / Downstream

Hala sıcak vaziyette olan kauçuk şerit, ekstrüder soğutma hattını geçerken her bir metre başına düşen ağırlığı kontrol edilir ve daldırma banyosunda soğutulur.

MOVIGEAR® B SNI in 2-4 boyutlarında burada kullanılır.

Avantajlarınız:

  • Maksimum enerji verimliliği: yüksek seviyede senkron motor, redüktör ünitesi ve kontrol teknolojisi (%40’ın üzerinde enerji tasarrufu sağlayan) entegrasyonu ve yüksek aşırı yük kapasitesi (%350) sonucunda
  • Önemli ölçüde hafiflik; diğer asenkron motorlu redüktörlü motorları ile karşılaştırıldığında
  • Evrensel montaj pozisyonu
  • Önemli ölçüde varyant ve kablo azaltma
  • Konnektör teknolojisi sayesinde kolay ve güvenli kablolama
  • Ayarlama aralığı imkânı: > 1:2000

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Sac çekirdek sarım makinesi / Core winder

Sac çekirdek sarım makinesi / Core winder

Lastiğin bu kısmı, lastiğin dönme özelliği ve stabilitesinde önemli rol oynamaktadır. Çeliğin içerisinde kauçuk bir tabandan oluşur. Lastik çekirdeği çekirdek sarım makinesinde üretilir ve sonrasında çeşitli tekstil katmanları ve çelik kuşaklar etrafına eklenir.

DRC motorumuz bu proses için idealdir.

Avantajlarınız:

  • Maksimum enerji verimliliği; senkron motorlar sayesinde (%40’ın üzerinde enerji tasarrufu)
  • Önemli ölçüde varyant ve kablo azaltma
  • Kompakt tasarımı sayesinde alandan kazanç
  • Konnektör teknolojisi sayesinde çok kolay ve güvenli kablolama

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Calender / cap-strip sistem

Calender / cap-strip sistem

Calender içerisinde, hali hazırda üretilmiş olan çelik ve tekstil teller bir ya da daha fazla kauçuk katman içerisine gömülür. Bunun için; sonsuz şeritten sarılmış teller calender içerisine silindirler üzerinden spooling araçları ile sarılır.

Birçok ürünümüz için calender tipik bir uygulamadır: DRN Motor, X redüktör ünitesi/ P-X redüktör ünitesi

  • DRN frenli motor ile avantajlarınız
    • Entegre SEW freni sayesinde motor yüksek güvenirlilikte fonksiyonlar sunar. Calender silindirleri en yüksek hızlardan maksimum 30° lik açıdada rölantiye geçebilir.
  • X redüktör ünitesinin avantajları
    • Sağlam ve hassas kademeli güçlü redüktör üniteleri sunuyor
    • Geniş seçenek imkânı: soğutma, sızdırmazlık sistemi, motor bağlantısı ve daha fazlası
    • Müşteriye özel redüktör ünitelerin makine arayüz bağlantıları
  • P-X1KP redüktör ünitesi avantajları
    • Direkt monte edilen planet dişli redüktörlü motor sayesinde alandan kazanç
    • Makine optimizasyonu için yüksek esneklik (11 boyut 25kNm’den 500kNm’ye kadar tork aralığı ile)
    • Masrafı az ve kompakt ve bağımsız planet dişli redüktör ünitesi çözümü sayesinde düşük maliyet
    • Geniş seçenek imkânı: soğutma, sızdırmazlık sistemi, tork desteğiı ve daha fazlası

Tekstil telleri kauçuk içerisine calender yerine bir cap-strip sistemi içerisinde de dahil edilebilir. Burada teller sürekli olarak ekstrüder kafası tarafından çekilir ve kauçuk ile kaplanır. Sonrasında soğutucu silinderlere dolandırılır ve soğutulur; böylelikle sıcaklık düşürülür ve kauçuk kaplamanın yapışması engellenmiş olur.

Bu, MOVIGEAR® B SNI 2-4 boyutta ürünlerimiz için ideal bir uygulama alanıdır.

Avantajlarınız:

  • Maksimum enerji verimliliği; senkron motorlar sayesinde (%40’ın üzerinde enerji tasarrufu)
  • Aşırı yük kapasitesi (%350)
  • Önemli ölçüde hafiflik; diğer asenkron redüktörlü motorlar ile karşılaştırıldığında
  • Evrensel montaj pozisyonu seçeneği
  • Önemli ölçüde varyant ve kablo azaltma
  • Konnektör teknolojisi sayesinde çok kolay ve güvenli kablolama
  • Ayarlama aralığı imkânı: > 1:2000

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Kesme makinesi

Kesme makinesi

Bir lastiğin belirli çalışma özellikleri ve istikrarlılık ortaya koyabilmesini sağlamak için tekstil ya da çelik şeritlerinden özel dokuma kumaşlar belirli uzunluklarda kesilmeli. Bu da uygun kesme makinelerinde gerçekleştirilir.

DRC motorlarımız bu makinelerin konveyör sistemlerinde kullanılır- Konveyör teknolojisi için uygun DRC elektronik motorlarımız ve helis-konik dişli redüktör ünitesi içeren servo redüktörlü motorlarımız ve kesme ünitesi için DRL asenkron servomotor

DRC’nin avantajları:

  • Maksimum enerji verimliliği; senkron motorlar sayesinde (%40’ın üzerinde enerji tasarrufu)
  • Önemli ölçüde varyant ve kablo azaltma
  • Kompakt tasarımı sayesinde alandan kazanç
  • Konnektör teknolojisi sayesinde çok kolay ve güvenli kablolama

DRL’nin avantajları:

  • Güvenilir kontrol; motor mili ile bağlantılı olarak motor anma torku 3-4 kata kadar yüklere ulaşabilir
  • Dişli ünitesi ve sağlam asenkron servomotor içeren kompakt ünitesi sayesinde muhteşem hız kalitesi
  • Düşük çevresel kayma, yüksek verim seviyesi ve yüksek dayanımlı dişli

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Lastik yapım makinesi

Lastik yapım makinesi

Çok sayıda lastik üreticisi için yeni lastik üretmek (yeniden işlenenlere göre) karmaşık bir süreçtir çünkü son ürün yukarıda özetlenen karakteristikleri göstermek zorundadır. Aynı zamanda farklı tiplerde ve farklı büyüklerde lastiklere de ihtiyaç vardır. Bir lastiğin yapısı 25 adede kadar bileşenden meydana gelir.

Lastik yapım makinesinde tüm bileşenler bir araya getirilir ve sonrasında sertleştirme aşaması gerçekleştirilir; sert kauçuk karışımının elastik kauçuğa çevrildiği ve farklı bileşenlerin birbirine bağlandığı aşamadır.

Lastik gövdesinin katmanları, üzerine çelik kayış katmanların ekleneceği temeli oluşturur. Çoğu lastik iki tane gövde katmanından, iki tane çelik kayış katmanından ve iki tane tekstil bağ katmanından oluşur. Sonrasında lastik sırtı gelir. Lastiğin janta güvenli bir şekilde monte edilmesini sağlamak için jant içerisindeki çelik tele çelik bir kayış işlenir ve böylelikle lastikteki gerilim ile birlikte güvenli bir tutuş elde edilir.

Bileşenler, lastik yapım makinesinde iki aşamada bir araya getirilir.

Burada, içerisinde B.SF serisi helis-konik dişli servo redüktör ünitesi ve CMP serisi senkron servomotor bulunan servo redüktörlü motorlarımız kullanılır.

  • B.SF’nin avantajları:
    • Maksimum enerji verimliliği; senkron motorlar sayesinde (%40’ın üzerinde enerji tasarrufu)
    • Önemli ölçüde varyant ve kablo azaltma
    • Kompakt tasarımı sayesinde alandan kazanç
    • Konnektör teknolojisi sayesinde çok kolay ve güvenli kablolama
  • CMP’in avantajları:
    • Yüksek dinamik performans
    • Dahili enkoder ile hassas pozisyonlama
    • Güçlü fren

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Sıcak pres (mekanik)

Sıcak pres (mekanik)

Pişirilmeye hazır lastik sertleştirme presinde sıcak, basınç ve zaman etkisinde kalarak “pişirilmeden” önce; bileşenlerin iyi bir şekilde bağlanması için özel bir sprey sıkılır. Sertleştirme sonrasında lastik en son halini alır; plastik kauçuktan elastik kauçuğa dönüşmüştür.

Bir kere son haline geldiğinde lastiğin yanakları işaretlenir ve preste lastik sırtı son desenini alır. Pozitif lastik sırtı desenleri (sırt blokları) ile negatif lastik sırtı desenleri (sırt olukları) farklı yapılır. Bu blok ve oluklar çok çeşitlidir, örneğin: yaz ve kış lastiklerinde değişkenlik gösterir.

Burada, CMP servomotorlarımız ve helis-konik dişli redüktörlü motorlarımız yardımcı tahrik olarak devreye girer.

CMP motorun avantajları:

  • Yüksek dinamik performans
  • Dahili enkoder ile hassas pozisyonlama
  • Güçlü fren
  • Özel tahrik çözümleri

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Denetleme tesisleri

Denetleme tesisleri

Atölyemizde yeni lastik yapmaya başlamadan önce her bir lastik değişik kalite testlerinden geçirilir. İlk olarak görsel kontrol ile başlanır. Burada uzmanlar görünürdeki hataları tespit ederler. Radyal salgı ve homojenlik gibi özellikler makineler yardımı ile kontrol edilir. X-ray röntgen aracılığı ile görünmeyen bölgeler de lastik imalat süreci bitmeden denetlenir ve tabii ki sadece tüm kalite kontrollerden hatasız olarak geçen lastikler fabrikayı terk eder.

BS.F redüktör üniteleri, CM3C motorları ve ECDriveS® bu süreçlerde kullanılır.

ECDriveS® ve ECDriveS® kontrolörün avantajları:

  • Pişirilmeye hazır lastik işlemleri için uygulama modülü: ham lastiğin güvenli ileri ve geri hareketi; çökme ve girintileri engellemek için ( PLC time-out esnasında da çalışır)
  • Kontrol seçenekleri: PROFINET®, EtherCAT®, EtherNET/IPTM, binary, vesaire.
  • Dahili enkoder sayesinde pozisyonlama imkanı
  • Pazar standartlarının üzerinde başlama torku ve güç aralığı
  • Elektronik etiket: Bir değişiklik durumunda profil otomatik olarak yüklenir
  • Durum denetleme gerçekleştirilebilir (gerçek durum izleme, örneğin: sıcaklık)
  • B.SF’nin avantajları:
    • Dişli geometrisinin yüksek burulma direnci sayesinde düşük dönme boşluğu
    • Helis dişli giriş kademesinin, dik eksenli çıkış kademesi ile kombinasyonu sayesinde geniş dişli oran aralığı
    • B5 flanş montajı ile mükemmel kombinasyonu
  • CM3C’nin avantajları:
    • Kompakt tasarımı ve redüktör ünitesinin direkt montajı sayesinde alandan kazandıran kurulum
    • Motorların maliyet tasarrufu sağlayan ve basit tek kablo teknolojisi ile kullanımı
    • Arttırılmış çalışma kapasitesi ile güçlü yay baskılı fren
    • Elektronik etiket yardımı ile Auto-tuning/Otomatik ayar

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Kartezyen robot / Gantry robot

Kartezyen robot / Gantry robot

Kartezyen robotlar lastik endüstrisinde çoğunlukla geçici olarak depolama ve işlem görmemiş ve bitmiş parçaların ayrıştırılmasında kullanılır.

Makine otomasyon sistemlerimiz ile kartezyen robotları için özel çözümler sunuyoruz. MOVIAXIS® and MOVI-PLC® power kontrol teknolojisi olsun ya da helis-konik dişli redüktör ünitesi ve CMP motorları, size komple çözüm sağlıyoruz.

  • Avantajlarınız:
    • Tek kaynaktan güvenilir çözüm (tahrik, inverter ve kontrolör)
    • Tüm tekerleklerden tahrikli kartezyen robot uygulaması için özel olarak geliştirilen yazılım; böylelikle devrilme ve kaymalar engellenir.
    • Dahili servo redüktörlü motorlar
  • CMP’nin avantajları:
    • Yüksek dinamik performans ve hassas pozisyonlama
    • Güçlü fren
  • MOVIAXIS® avantajları:
    • Yüksek modülerlik
    • Müşteriye özel büyütmeye uygun
    • Basit devreye alma
  • MOVI-PLC® power ile avantajlarınız:
    • Dahili sistem-bus
    • 64 eksene kadar 1ms yanıt süresi aralığı ile kontrol
    • Farklı performans sınıfları sayesinde verimli otomasyon

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Makaralı konveyörler / taşıma teknolojisi ile malzeme bir

Makaralı konveyörler / taşıma teknolojisi ile malzeme birleştirme

Makaralı konveyörler farklı proses istasyonlarını ya da depo ve geri çağırma bölgelerini bağlamak için çok kolay çözümlerdir.

Makaralı konveyörler, ECDriveS® ürünlerimizle mükemmel uyum sağlar.

  • Avantajlarınız:
    • Pişirilmeye hazır lastik işlemleri için uygulama modülü: ham lastiğin güvenli ileri ve geri hareketi; çökme ve girintileri engellemek için (PLC time-out esnasında da çalışır)
    • Kontrol seçenekleri: PROFINET®, EtherCAT®, EtherNET/IPTM, binary, vesaire.
    • Dahili enkoder sayesinde pozisyonlama imkanı
    • Pazar standartlarının üzerinde başlama torku ve güç aralığı
    • Elektronik etiket: Bir değişiklik durumunda profil otomatik olarak yüklenir
    • Durum denetleme gerçekleştirilebilir (gerçek durum izleme, örneğin: sıcaklık)

MOVIGEAR® için mükemmel uyumlı kayış konveyörler

  • Avantajlarınız:
    • Maksimum enerji verimliliği; senkron motorlar sayesinde (%40’ın üzerinde enerji tasarrufu)
    • Aşırı yük kapasitesi (%350)
    • Önemli ölçüde hafiflik; diğer asenkron redüktörlü motorları ile karşılaştırıldığında
    • Tahrik için evrensel montaj pozisyonu seçeneği
    • Önemli ölçüde varyant ve kablo azaltma
    • Konnektör teknolojisi sayesinde çok kolay ve güvenli kablolama
    • Ayarlama aralığı imkânı: > 1:2000

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Pişirilmeye hazır lastiklerin sıcak prese taşıması

Pişirilmeye hazır lastiklerin sıcak prese taşıması

Pişirilmeye hazır lastikler yeniden şekillendirilebilir ve transfer araçlarımız ile otomatik olarak taşınabilir.

SEW ürünü: makaralı konveyör monte edilmiş MAXOLUTION transfer aracı MAXO-MS-TV005

Avantajlarınız:

  • Sistem simülasyonu ve MAXOLUTION prosesleri ile en uygun şekle sokma
  • Esnek ve şekillendirilebilir lojistik sistemleri ile alandan kazanç
  • Gerçek zamanlı takip
  • ECDriveS® Fırçasız DC redüktörlü motor bağlı olduğu makaralı konveyörde kullanılabilir (ECDriveS®’ın faydalarına bakın)

Nasıl yardımcı olabiliriz?

Tahrik teknolojisi ile çevreyi koruma

Lastik endüstrisindeki şirketler, başarılı ve sürdürebilir bir üretim için kaynakları koruyan süreçlere dayanırlar. Bu konuda tabii ki birçok farklı faktör rol almaktadır. Etki oluşturabileceğimiz faktörlerden biri; normal çevre şartlarında ya da patlama tehlikesi olan alanlarda olduğuna bakmaksızın, paradan da kazanç elde etmemizi sağlayacak olan enerji verimli tahrik teknolojisi kullanmaktır. Optimize edilmemiş sistemlerde enerji masrafları toplam yaşam döngüsü masraflarının %90’ını oluşturabilir. IE1’den IE4’e kadar enerji tasarrufu sağlayan tahrik çözümlerimiz ile çevre için bir şey yaparken paradan da kazanç sağlarsınız. Enerji tasarruf potansiyelinizi keşfetmenize ve enerji maliyetleriniz ile direkt ve direkt olmayan CO2 salınımınızı düşürmenize yardımcı olabiliriz. Enerji tasarrufu konseptimiz kapsamlı bir inceleme sunar ve beraberinde bahsi geçen tüm enerji tasarrufu sağlayacak faktörlerin dahil edilmesini sağlar. Enerji tasarrufu araçlarımız sayesinde enerji tasarruflu tahrik çözümü seçiminde ve hesaplamasında sizlere yardımcı olabiliriz.

Enerji verimliliği hakkında daha fazlasını öğren!

Sistem elverişliliğini şansa bırakmayın!

Lastik üretimi aralıksız bir süreçtir ve tüm süreçleri sorunsuz, aynı kalite ve yüksek kalitede gerçekleşmelidir. Sisteminizin bu zor şartları yerine getirmesini ve devreye alma olsun tamir, denetim, bakım ya da yeni teknoloji ile retrofit hizmetimizi kullanarak modernizasyonu olsun ihtiyacınız olduğu her evrede sorunsuz çalışmayı size garanti ediyoruz. Hiçbir şeyi şansa bırakmayın; SEW-EURODRIVE servis çalışanlarına bırakın. İhtiyacınız olan her anda size özel kontakt kişiniz ile görüşün. Servis hizmetlerimiz size sunduklarımız arasında yer alır ve ürün ile birlikte her şeyi tek bir elden ulaşırsınız. SEW-EURODRIVE, 1931’den beri tahrik ve otomasyon teknolojisine aşinadır. Daha fazla aksaklığa tahammülünüz yok ise profesyonelliğimize ve size özel servis hizmetlerimize güvenebilirsiniz.

Yaşam döngüsü hizmeleri hakkında daha fazlasını öğren!

Önce emniyet

Lastik endüstrisi için patlama korumalı redüktörlü motorlar
Lastik endüstrisi için patlama korumalı redüktörlü motorlar
Lastik endüstrisi için patlama korumalı redüktörlü motorlar

Kauçuk karışımında ve lastik üretiminde toz ve havada patlayıcı karışımlar oluşabilir. İçeriğine ve toz parçacıklarının inceliğine bağlı olarak her bir m3 havada 60 ile 2000 gram arasında toz, uygun ateşleyici kaynağı var ise toz patlaması oluşturmaya yeterlidir. Bu ateşleyici kaynağı normal tipte bir elektrik tahrik teknolojisi de olabilir.

Patlamaya sebep olacak bir kıvılcım oluşmaması için sistemlerimizde patlama korumalı tahrik kullanmaktayız. Patlama korumalı redüktörlü motorlarımız 2014/34/EU direktifinin (ATEX, önceki direktif 94/9/EC) gerekliliklerini karşılamaktadır. Ayrıca IEC/IECEx ve HazLoc-Na® standartlarına da uymaktadır. Böylelikle tahrik teknolojimizin tüm dünyadaki kullanımını kolaylaştırmaktadır. Aynı zamanda IP65/66 koruma sınıfı, OS1’den OS4’e kadar yüzey koruması ve XCO® tahrik paketi ile yüzey koruması da sunmaktayız.

Patlama korumalı tahrik hakkında daha fazlasını öğrenin!

Tüm lastikler aynı değildir

Kullanım amacına göre lastik

Her kullanıma yönelik lastik
Her kullanıma yönelik lastik
Her kullanıma yönelik lastik

Günümüz trafiğinde modern lastikler olmazsa olmaz hale gelmiştir. Lastikler aracın yakıt tüketimini, gürültüsünü ve emniyetini direkt olarak etkilemektedir. Kış aylarında düşük sıcaklıklarda bile tutuşlarını korurlar ve yağmurlu havalarda büyük su miktarlarını hızlıca bastırarak suda kaymanın (aquaplaning) oluşmasını engellerler. Böylelikle güvenli bir sürüş elde ederiz. Mümkün olan en kısa fren mesafesi emniyetimiz için hayati önem taşımaktadır. Aynı zamanda yüksek ortam sıcaklıklarında yüksek kilometre mesafesi göstermelidirler.

Konu motorsiklet lastikleri olduğunda yol tutuşu çok önemlidir; özellikle de virajlarda. Kamu araçlarında ise lastik tipi önemli bir faktördür. Örneğin; traktörler ya da yol dışı araçlar için farklılık göstermektedir. Yük araçlarının lastikleri fazla aşınma olmadan ağır yüklere dayanabilmelidir. Önceden lastiklerin içinde tüpler ve bu tüplerin içinde hava bulunurdu. Bugün bu durum artık bulunmuyor. Jant, lastik ve ventil üçlüsü kendinden yalıtımlı bir sistem için tasarlanmıştır. Lastiğin iç kısmı hava geçirmeyen, elastik bir lastik katman ile kaplıdır.

Yük araçlarının lastikleri, örneğin: kamyon, özel ihtiyaçları karşılamak zorundadır; özellikle yapı malzemeleri ile ilgili kullanılanlar. Bu alanda kullanılan kamyon lastikleri insanlardan daha büyüktür, birkaç yüz kilo ağırlığında olur ve tonlarca ağırlığı taşırlar. Görüldüğü gibi lastik endüstrisinde her türlü uygulama için kullanımlarına göre çok farklı lastik çeşitleri bulunur.

Yeni lastik üretimi (yeniden işlenenlere göre) çok sayıda lastik üreticisi için karmaşık bir süreçtir çünkü son ürün yukarıda bahsedilen tüm özelliklere sahip olmak zorundadır. Aynı zamanda farklı tiplerde ve farklı büyüklerde lastiklere de ihtiyaç vardır. Bir lastiğin yapısı 25 adede kadar bileşenden meydana gelir ve lastikler bazen olumsuz koşullarda kullandığı için üretim süreci sürekli kalite kontrolden geçer.

Bir lastik farklı bileşenlerden oluşur. Dikkatimizi en çok lastiğin yerle temas eden sırt kısmındaki lastik malzemeye veriyoruz fakat damaklar, yanaklar ve gövde de bir lastiğin ana ve önemli kısımlarıdır. Lastik sırtı preslenip üretim süreci sona ermeden önce lastik gövdesi yapılmak zorundadır. Bu aşamada aynı zamanda hangi katmanların eklendiğine bağlı olarak lastiğin radyal katlı mı yoksa çapraz katlı mı olacağı belirlenir. Radyal lastiklerin avantajlarından biri de düşük dönme direncidir; yakıt tüketimini azaltır ve hızlanma ve frenlemede daha iyi yön kararlılığı gösterir. Çapraz lastikler ise buna karşın daha iyi sürüş kararlılığı gösterir ve daha sabit yanaklara sahiptir ki bu; motorsiklet lastiklerinde istenilen belli başlı özelliklerdendir.