Araç ve yolu birbirine bağlayan şey lastiklerdir ve bu, onları bir arabanın ya da uçağın güvenliği bakımından en temel şey yapar. Bu önemi lastik üretim sürecinin karmaşık ve zaman alan bir süreç olmasından anlayabilirsiniz. Lastik üretim süreçlerinin sorunsuz ve güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için sağlam ve akıllı tahrik çözümlerine ihtiyaç vardır. Bu sürecin güvenirliliğinin önemini, yüksek kalite ve enerji bakımından verimli tahrik ve kontrol teknolojisi ihtiyacını biz anlıyoruz.
Tahrik teknolojisi ile çevreyi koruma
Lastik endüstrisindeki şirketler, başarılı ve sürdürebilir bir üretim için kaynakları koruyan süreçlere dayanırlar. Bu konuda tabii ki birçok farklı faktör rol almaktadır. Etki oluşturabileceğimiz faktörlerden biri; normal çevre şartlarında ya da patlama tehlikesi olan alanlarda olduğuna bakmaksızın, paradan da kazanç elde etmemizi sağlayacak olan enerji verimli tahrik teknolojisi kullanmaktır. Optimize edilmemiş sistemlerde enerji masrafları toplam yaşam döngüsü masraflarının %90’ını oluşturabilir. IE1’den IE4’e kadar enerji tasarrufu sağlayan tahrik çözümlerimiz ile çevre için bir şey yaparken paradan da kazanç sağlarsınız. Enerji tasarruf potansiyelinizi keşfetmenize ve enerji maliyetleriniz ile direkt ve direkt olmayan CO2 salınımınızı düşürmenize yardımcı olabiliriz. Enerji tasarrufu konseptimiz kapsamlı bir inceleme sunar ve beraberinde bahsi geçen tüm enerji tasarrufu sağlayacak faktörlerin dahil edilmesini sağlar. Enerji tasarrufu araçlarımız sayesinde enerji tasarruflu tahrik çözümü seçiminde ve hesaplamasında sizlere yardımcı olabiliriz.
Enerji verimliliği hakkında daha fazlasını öğren!Sistem elverişliliğini şansa bırakmayın!
Lastik üretimi aralıksız bir süreçtir ve tüm süreçleri sorunsuz, aynı kalite ve yüksek kalitede gerçekleşmelidir. Sisteminizin bu zor şartları yerine getirmesini ve devreye alma olsun tamir, denetim, bakım ya da yeni teknoloji ile retrofit hizmetimizi kullanarak modernizasyonu olsun ihtiyacınız olduğu her evrede sorunsuz çalışmayı size garanti ediyoruz. Hiçbir şeyi şansa bırakmayın; SEW-EURODRIVE servis çalışanlarına bırakın. İhtiyacınız olan her anda size özel kontakt kişiniz ile görüşün. Servis hizmetlerimiz size sunduklarımız arasında yer alır ve ürün ile birlikte her şeyi tek bir elden ulaşırsınız. SEW-EURODRIVE, 1931’den beri tahrik ve otomasyon teknolojisine aşinadır. Daha fazla aksaklığa tahammülünüz yok ise profesyonelliğimize ve size özel servis hizmetlerimize güvenebilirsiniz.
Yaşam döngüsü hizmeleri hakkında daha fazlasını öğren!Önce emniyet

Kauçuk karışımında ve lastik üretiminde toz ve havada patlayıcı karışımlar oluşabilir. İçeriğine ve toz parçacıklarının inceliğine bağlı olarak her bir m3 havada 60 ile 2000 gram arasında toz, uygun ateşleyici kaynağı var ise toz patlaması oluşturmaya yeterlidir. Bu ateşleyici kaynağı normal tipte bir elektrik tahrik teknolojisi de olabilir.
Patlamaya sebep olacak bir kıvılcım oluşmaması için sistemlerimizde patlama korumalı tahrik kullanmaktayız. Patlama korumalı redüktörlü motorlarımız 2014/34/EU direktifinin (ATEX, önceki direktif 94/9/EC) gerekliliklerini karşılamaktadır. Ayrıca IEC/IECEx ve HazLoc-Na® standartlarına da uymaktadır. Böylelikle tahrik teknolojimizin tüm dünyadaki kullanımını kolaylaştırmaktadır. Aynı zamanda IP65/66 koruma sınıfı, OS1’den OS4’e kadar yüzey koruması ve XCO® tahrik paketi ile yüzey koruması da sunmaktayız.
Tüm lastikler aynı değildir
Kullanım amacına göre lastik

Günümüz trafiğinde modern lastikler olmazsa olmaz hale gelmiştir. Lastikler aracın yakıt tüketimini, gürültüsünü ve emniyetini direkt olarak etkilemektedir. Kış aylarında düşük sıcaklıklarda bile tutuşlarını korurlar ve yağmurlu havalarda büyük su miktarlarını hızlıca bastırarak suda kaymanın (aquaplaning) oluşmasını engellerler. Böylelikle güvenli bir sürüş elde ederiz. Mümkün olan en kısa fren mesafesi emniyetimiz için hayati önem taşımaktadır. Aynı zamanda yüksek ortam sıcaklıklarında yüksek kilometre mesafesi göstermelidirler.
Konu motorsiklet lastikleri olduğunda yol tutuşu çok önemlidir; özellikle de virajlarda. Kamu araçlarında ise lastik tipi önemli bir faktördür. Örneğin; traktörler ya da yol dışı araçlar için farklılık göstermektedir. Yük araçlarının lastikleri fazla aşınma olmadan ağır yüklere dayanabilmelidir. Önceden lastiklerin içinde tüpler ve bu tüplerin içinde hava bulunurdu. Bugün bu durum artık bulunmuyor. Jant, lastik ve ventil üçlüsü kendinden yalıtımlı bir sistem için tasarlanmıştır. Lastiğin iç kısmı hava geçirmeyen, elastik bir lastik katman ile kaplıdır.
Yük araçlarının lastikleri, örneğin: kamyon, özel ihtiyaçları karşılamak zorundadır; özellikle yapı malzemeleri ile ilgili kullanılanlar. Bu alanda kullanılan kamyon lastikleri insanlardan daha büyüktür, birkaç yüz kilo ağırlığında olur ve tonlarca ağırlığı taşırlar. Görüldüğü gibi lastik endüstrisinde her türlü uygulama için kullanımlarına göre çok farklı lastik çeşitleri bulunur.
Yeni lastik üretimi (yeniden işlenenlere göre) çok sayıda lastik üreticisi için karmaşık bir süreçtir çünkü son ürün yukarıda bahsedilen tüm özelliklere sahip olmak zorundadır. Aynı zamanda farklı tiplerde ve farklı büyüklerde lastiklere de ihtiyaç vardır. Bir lastiğin yapısı 25 adede kadar bileşenden meydana gelir ve lastikler bazen olumsuz koşullarda kullandığı için üretim süreci sürekli kalite kontrolden geçer.
Bir lastik farklı bileşenlerden oluşur. Dikkatimizi en çok lastiğin yerle temas eden sırt kısmındaki lastik malzemeye veriyoruz fakat damaklar, yanaklar ve gövde de bir lastiğin ana ve önemli kısımlarıdır. Lastik sırtı preslenip üretim süreci sona ermeden önce lastik gövdesi yapılmak zorundadır. Bu aşamada aynı zamanda hangi katmanların eklendiğine bağlı olarak lastiğin radyal katlı mı yoksa çapraz katlı mı olacağı belirlenir. Radyal lastiklerin avantajlarından biri de düşük dönme direncidir; yakıt tüketimini azaltır ve hızlanma ve frenlemede daha iyi yön kararlılığı gösterir. Çapraz lastikler ise buna karşın daha iyi sürüş kararlılığı gösterir ve daha sabit yanaklara sahiptir ki bu; motorsiklet lastiklerinde istenilen belli başlı özelliklerdendir.
Veri ve dokümanlar
Kapsamlı dokümanları buradan indirebilirsiniz.
Lastik endüstrisi ile ilgili broşür (PDF, 226 KB)
P-X redüktör üniteleri hakkında daha fazlası
Ürün ve çözümler (PDF, 10,1 MB)